Hírlevél

  Név:    

  E-Mail :

Látogatók száma:

 

„Az egészség minden ember legdrágább kincse”

     „Az egészség minden ember legdrágább kincse”


A szervezet egészségi állapota és az elfogyasztott táplálék összetétele, minősége között nagyon szoros kapcsolat mutatható ki.

Az egészségügyi világszervezet a WHO megállapítása szerint a fejlett ipari országokban a felnőtt lakosság csaknem 75%-a szenved valamilyen krónikus betegségben (csont-, izületi betegségek, magas vérnyomás, cukorbetegség, túlsúly, daganatos betegségek stb.)

A gyermekek közel 25%-a allergiás-, felsőlégúti-, emésztőrendszeri-, idegrendszeri problémákkal, vagy tartási rendellenességekkel küzd.


A XXI. század gyógyászatának olyan módszerekkel kell dolgoznia, melyek élettani módon állítják helyre az egészséget, kiemelt szerepet kell kapnia a prevenciónak, a megelőzésnek.


A megelőzés arra irányul, hogy a „civilizációs ártalmak” egészségre gyakorolt következményeit, a betegségek kialakulását meg tudjuk előzni.

A civilizáció kedvezőtlen hatásai közt az első rögtön az életmóddal és a táplálkozással függ össze. Élelmiszereink nagyon szegények rostanyagokban és nyomelemekben. A WHO felmérése szerint táplálékunkkal évente mintegy 2-4 kg vegyszert veszünk magunkhoz, mely erőn felüli feladat elé állítja szervezetünket, különösen a májat. A méreganyagok tökéletes kiürítésére sok esetben szervezetünk nem is képes. Ezek a méreganyagok felhalmozódva különféle betegségek kialakulását indikálják.

A betegségek kialakulásának nagyon hosszú folyamata van. A táplálkozás minőségének biztosításával még azokban a szakaszokban tudunk beavatkozni, ahol a betegségnek még csak tünetei vannak, vagy még azok sincsenek, maga a betegség megelőzhető.


A minél jobb életminőség fenntartása érdekében fogyasszunk minél több természetes eredetű, vegyszer és tartósítószer mentes élelmi anyagot!


Itt szeretnénk felhívni a figyelmet a tönkölyre, erre, a hazánkban az utóbbi években ismét köztermesztésre került növényfajra.

Miért használható a tönköly sikeresen a prevencióban? 

    • A búzaszemek erős pelyvalevéllel fedettek, mely jól védi szemeket a környezeti szennyeződésektől, beleértve a radioaktív sugárzásokat is, valamint egyes kórokozóktól és kártevőktől. A növény gyomelnyomó képessége kiváló. Ezek a tulajdonságok lehetővé teszik, még a konvencionális /nem bio/ termesztésben is a növényvédő szerek, gyomírtók csökkentését, illetve teljes elhagyását. Hántoláskor a környezet által szennyezett pelyvalevelek eltávolításra kerülnek, minek eredményeként külső toxinoktól mentes anyag kerülhet feldolgozásra.
    • A tönköly fehérjetartalma magas és könnyen emészthető, aminósav tartalma és annak összetétele a gabonafélék közül a legkedvezőbb, vitamin- és ásványianyag tartalma a közönséges búzákhoz képest azok többszöröse.

A tönkölyliszt sikértartalmából néhány technológiai művelet segítségével elő tudjuk állítani a tönkölyfehérjét, amely a húsfélék helyettesítésére alkalmas élelmiszer alapanyag.

A technológiai folyamat során tartósítószerek, állományjavítók, színezékek és egyéb mesterséges adalékanyagok nem kerülnek a termékhez.


A tönkölyfehérje a vegetáriánus étrend egyik fontos alkotója, fehérjeforrása lehet, de a hagyományos konyha étrendjét is kiegészítheti ebből a teljes értékű fehérjéből készült, könnyen emészthető, egészséges ételek sora, mint például a kapros- és gombás tönköly, a tönkölypaprikás, a rántott tönkölyszelet, a hortobágyi palacsinta tönkölyből stb.


A tönköly konyhai felhasználása során néhány dologra figyelemmel kell lenni a sikerek érdekében:

    • A tönkölyfehérje a húsfélék pótlására kiválóan alkalmas gabonafehérje. Fehérjetartalma magasabb, mint a legmagasabb fehérjetartalmú húsféle bármelyikének, fehérjéjének aminosav összetétele nagyon kedvező megközelíti az emberi fehérje összetételét.
    • A tönkölyfehérje nem ízesített termék, önmagában íztelen, pontosan azért egy kiváló konyhai alapanyag, mert az ételek elkészítése során mindenki saját elképzelése, hangulata, ízlése szerint ízesítheti.
    • A megfelelő íz elérése érdekében mindig törekedjünk a minél apróbbra való darabolásra, úgy könnyebben felvesz a fehérje a kívánt ízeket.
    • A kívánt íz elérése szemponjából kifelyezetten előnyös, ha az étel nem közvetlenül a tálalás előtt készül el. 4-5 óra „összeérés” kedvező a végső ízharmónia kialakulása szempontjából.
    • Ne spóroljunk a fűszerekkel, a hagymával, mert sokkal finomabb, ízgazdagabb lesz főztünk, ha megfelelő mennyiségekkel dolgozunk.
    • A tönkölyfehérje az elkészítés során veszteség nélkül dolgozható fel, ezért gazdaságos. Már 10-15 dkg-ból 4-5 bőséges ételadag készíthető. Az ételek elkészítése során 5-10 perc főzésidő elegendő, tehát energiatakarékos.

Híreink

- FRISS HÍREINK MOSTATNÓL A FACEBOOKON!

- Szerencsés péntek 13!

- Szökőnapi ajándékaink: 29.-én 29%-ért!